smulle



Hej, jag skulle vilja göra ett uttalande om den ibland rätt så jobbiga och oförskämda djuret men som till mesta dels är världens mysigaste sällskap. Juste, katten!

Hon har dykt upp här ett par gånger nu, men låt mig presentera den lilla.

Detta är då Smulan, en tjej som jag har tappat bort åren på men hon är inte mindre värd för det. Dock kan jag tala om att hon är äldre än Pepsi (pepsi är snart 7)och vi har haft denna lilla tjej sedan kissekatt tiden. Som liten kattunge var hon väldigt busig som jag antar alla katter var som små, mins så väl när hon rev mig I ögat och kissade på mina strumpor i protest. Nu för tiden pissar hon mest i min systers säng när hon får chansen och i min hunds BUR. *håller mig för att inte slita sönder tangentbordet*. Det är verkligen inte många som diggar denna filur, inte många alls. Det finns en. Och det är faktiskt jag. Hör och häpna!
Alltid när jag kommer hem så kommer hon och stryker sig mot mitt ben och mjauar. Hon somnar alltid vid min sida i sängen och väcker mig på morgonen genom att gå under täcket. Oavsett hur mycket hon ibland (rätt ofta) kan betee sig illa så kommer hon alltid att vara min lilla Smulle. Alla gör vi misstag och Smulle gör dem helt enkelt rätt ofta... Dock håller jag på med att försöka få bort att hon pinkar överallt med hjälp av en spray.

Vi läser lite granna om katter i skolan just nu och visste ni att
när en katt lägger sig på rygg och visar magen så betyder det inte klappa mig, det betyder att katten litar på dig.
när en katt stryker sig mot dig så vill den visa att du är hans/hennes genom att sprida doft på dig. Katter har som doftkörtlar, mest under hakan, i ansiktet och på svansen. detta för att markera revir med.
Intressant va! För er som har katter dvs...


Okej, nu har jag alltså testat på en KATTblogg... får se om den kommer upp ngn gång igen.. kanske

Pratdags med england nu, hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0