åå hej

aj, sitter just nu med en totalsomnat ben. sjukt läskigt haha

igår var jag duktig och jobbade från klockan elva till åtta. det var ett par hårda timmar men med en mumsig lön som jag kommer att dra nytta av i december! senare vart jag dragen till en liten hemmafest i jordbro, jag och Ivana hade inte tänkt att stanna så länge då vi båda var mycket trötta. men klockan gick och jag kom hem vid halv 4 haha. så kan det gå! kul var det iaf och med en 12 veckors schäfertik i centrum av festen vart det även mycket mysigt.

jag har starka funderingar på det här med att jag ska skaffa mig en liten kelpievalp i vår.jag börjar tveka på att jag har råd och tid med det. det handlar ändå om jävligt mycket pengar och ännu ett stort ansvar. sen vet jag inte hur det kommer att bli med pepsi och hennes artros, just nu går hon inte på medecin (pga hennes lilla insjuknande ett par dagar tillbaka). Hon går likadant som hon gör på medecinen, dvs haltar i liten mängd. då undrar man ju om medecinen kanske inte hjälper alls och om hon då behöver en starkare? jag vill försöka satsa på att ta henne till en annan veterinär och se vad dem säger, än så länge har jag bara vart hos en vad gäller hennes artros. detta innebär alltså att mycket pengar kommer gå till vet. kostnader som jag egentligen tänkt att spara till valpen.

mitt jobb får jag inte ut så mycket utav om jag jobbar som jag gör nu, i så fall måste jag börja jobba varje helg och hur kommer jag att må utav det? det är mycket i skolan nu, sista året, och sen måste jag tjäna in pengar. jag orkar inte... saker och ting är verkligen inte lätt just nu

jag ska ringa uppfödaren här i veckan har jag bestämt och prata lite med henne.

juste ja, idag är det första advent! helt sjukt


Kommentarer
Postat av: Karro och King :)

Ja säger precis som du, våga vägra vaccinet ;)



Svårt med ditt valpbeslut men duktigt att du tänker efter ordentligt och känner efter hur det känns med Pepsan oxå.. Så fint att du liksom sätter henne framför allt annat. Det kommer nog att bli bra på något sätt, hoppas du får lite nya tankar efter prat med uppfödaren.



Glad första advent på dig och Pepsi från oss :)

Kramar

2009-11-29 @ 23:28:05
URL: http://www.karroochking.se
Postat av: Karro och King :)

Och jaaaa Robert Pattinson är bara fööör heet! Ojojoj ;)

2009-11-29 @ 23:29:06
URL: http://www.karroochking.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0