svin eller inte

uppdaterar här redan, kännde att jag behövde det.

Många tar nu vaccinet mot den ska. "svininfluensan" som egentligen heter "den nya influensan" och inte alls är lika kopplade till svin som många tror. Det finns faktiskt en influensa som heter svininfluensan men smittas från gris till gris. April 2009 i Mexico smittades en man från sin grisfarm och man trode då direkt att detta var svininfluensan. "Faktan" och händelsen spred sig snabbt runt om i hela världen och snart visste alla om det. Forskningar har sett att detta inte är den vanliga svininfluensan utan ett muterat virus från den, därav smittar den nu från människa till människa. Där efter kom det nya namnet "den nya influensan" vilket många människor inte lyssnade till. Folk fortsätter prata om svninfluensan och tidningarna skriver sidor som får läsarna att chokeras! Svininfluensan låter ju så mycket mer dramatiskt än om man lyssnar till ordet "den nya influensan", visst?

All denna hysteri media producerar ut till folket idag får alla att vaccinera sig (med ett vaccin som enligt mig INTE är pålitligt). Jag har inte tagit vaccinet för att jag vill inte stoppa i mig något som jag inte vet något om, denna har inte testats länge nog för att man ska se resultat. Min familj och nästan alla jag känner har även tagit denna... jag har inte riktigt en talan i vad dem stoppar i sig men jag vill veta vad jag stoppar i mig för något.

Jag hoppas verkligen att vid det här laget vet alla ungdomar och uppåt att media drar alldeles för hastiga slutsatser och deras mål är att så fort som möjligt gå ut med information för att locka läsare. Med andra ord lögnare, det enda dem har i skallen är att luras luras luras och tjäna pengar på det. Denna hysteri som jag säger tidningar och media har skapat har lett till all denna oro hos människor och vem vet, kanske även läkemedelsbranchen är med i detta? Att dem vill tjäna pengar på detta dem med?

Influensa i sig är ett virus som kommer ut varje år och tusentals som blir drabbade. Många dör även i denna pandemi vilket inte har uppmärksammats lika mycket som "svininfluensan" (brrr scarry word!).

I tyskland är dem helt chokade att vi i Sverige reagerar så starkt på denna influensa som vi gör.

Jag säger VÅGA VÄGRA VACINET och var lite kritiska människor






Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag känner lika dant.

Min mamma däremot tyckte att argumentet "men du kan ju dö!" var allsägande... suck -.-

2009-11-25 @ 22:15:10
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Mimmi

jag är också emot det.



Känns som "I am legend" filmen. Så kommer alla dö av vaccinet... å bli zombies ^^

2009-11-26 @ 19:19:54
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/
Postat av: Caroline

Håller helt och hållet med dig!

Klockrent skrivet! =)

2009-12-05 @ 12:52:18
URL: http://shutupfluffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0