det som inte får hända..


idag var det min tur att motionera tiken Sässan då hon ska komma igång igen efter att ha fött sina valpar. valparna är nu 9 veckor så det är ok att ta ifrån mamman ett tag.
så jag kommer upp på cykeln och det går jätte fint, hon rör sig fint bredvid. Cykeln betedde sig dock lite struligt pga. växeln och i slutet av turen hoppar cykeln till så att Sässans ena baktass hamnar under! Jag cyklar alltså över hunden men stannar i all hast, helvette tänkte jag. Tog mig en titt på tassen och det såg inge bra ut, blödde massa ur ett djupt jack och skrapsår var det mycket utav. INTE BRA!

som tur var så var det inte långt till hem, hon ville inte stödja på tassen utan haltade. jag tvättade rent såret med saltlösning och eftersom att hon har valpar (monster) så kan hon inte gå runt med bandage då det kommer att gå av lika fort som det kom på.

efter detta lilla drama kom ett till pang på, en liten valp hade fastnat med huvudet i stängslet vid dörren i hundgården! skrek och skrek och kom inte loss, han försökte krypa genom hela hålet istället för att backa ut! jag for fort in och försöker få ut han, det går inte! (här höll jag på att dö...) till slut får jag ut den lille och han vart mycket glad, hans vänner med. haha söta är dem små men monster desto mer!

jobbat i hästhagen idag, ta bort alla plankor, dra ut spikar och sätta fast linor... jobb jobb
nu är jag trött!!

btw. denna hemlis har jag inte fått något svar från ännu, vore tråkigt om jag berättade och så blir det inget. där av anledningen till tystnaden om detta :) hold on people!


Jag och nettan med sässans två valpar, mooonsteeeerrr!




Kommentarer
Postat av: mamma

Hejgummzizz!

Stackars sässan! Och stackars dig! Gud vad jobbigt detmåste ha varit för dig att råka ut för sådana bravader:/ inte roligt.....Hoppas att det blir bra med sässan.Alla hälsar här och vi följer din blogg som vanligt om inte alla gör det så gör JAG det..ett måste.Jag som redan vet din lilla hemlis hoppas att det kommer ett svar snart:) pussar och kramar från mamma..ÄLSKAR DIIIIG!!!!!

2009-10-14 @ 22:42:29
Postat av: Mimmi

Tack Danni vad glad jag blir! :)



vad hemskt det som hände med Sässan, hur mår hon nu?!

Å valpen också.. fy. Skulle också få panik ><

2009-10-15 @ 12:08:41
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/
Postat av: Humlan

Jo vi simmar på ortopedens begäran, hon vill att han skall simma som rehab och se om han blir bättre. Så de är för artrosen... Va fick ni för behandling? Hur går det för Pepsi?

Kram

2009-10-15 @ 17:31:06
URL: http://rackarunge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0