..



Elsys tumör vart gigantisk på väldigt kort tid och idag bestämde jag mig, hur mycket kan man göra för ett sånt litet liv?. Avlivningen gick på 2 sek... jag undrade hur hon tog sig att det gick så fort... men det var väl bäst att inte få veta. Jag grät när jag kom hem. "det är bara en liten mus!" kan många tycka men det är också ett liv, hon levde här hos oss och jag tog upp henne varje dag och klappade på henne. Vi begravde henne fint på en plats nära dem andra. Nu har jag inga möss kvar och det känns skönt, det var hemskt att ha dem när alla bara går och dör eller blir sjuka.

SM i freestyle har vart (dansa med hund) och nu har jag kikat igenom lite filmer från allas program. Jag saknar det verkligen, att tävla med Pepsi. Även om det inte alltid gick toppen för oss så hade vi iaf alltid kul tillsammans! Nu när Pepsi har sin artros får hon inte tävla då hon går på kortison och det skulle räknas som doping men åå vad jag vill. Ska se hur det fungerar på inoff. tävlingar.
Vill verkligen ha en till hund! Kelpie Kelpie Kelpieeee!! När ska jag veta om ha tid för en sån liten? Jag vill ha hunderiet som en hobby i mitt liv. det ger mig lycka. framtiden måsete se lite säkrare ut för mig först sen får jag se:) ingen brådska men jag vill heller inte att det ska lägga sig på hyllan...

tänk att om ca 60 dagar (ungefär 8 veckor!!!) slutar jag skolan!! helt sjukt!

oj nu skriker morsan, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat! klockan ringer och det luktar fläsk... haha ne


"life isn't about finding yourself. Life is about creating yourself"
(tack mimmi)


OLj

Kommentarer
Postat av: Mimmí

aww, citatet! <3 Bästa!



Jag tycker verkligen det är supersynd att Pepsi är sjuk. Men du kanske ska bara "köra på" som du gjorde förut istället för att hon ska leva på 'halvfart'? Eller jag vet inte, det är sjukt svårt det där. Önskar bara att hon blev frisk. För ni är båda så duktiga, men framförallt är du sjukt duktig tränare Danni!. helt ärligt. Å jag är helt övertygad om att du kommer skaffa dig din kelpie och det kommer gå förbannat bra. No doubt.

Frågan är bara när denna kelpiebus kommer in i ditt liv. Hunderiet behövs inte läggas på hyllan,du har ju fortfarande pepsi som behöver stimulans. Men jag förstår hur du tänker, så tänkte jag oxå precis innan jag fick Urax.



Himla tråkigt att Elsy dog. Det är alltid sorligt att behöva ta bort ett djur. Jag hatar när folk säger "det är bara en mus/råtta/katt "ect. Jag var jätteledsen när jag var tvungen att avliva min mus Jerry för att han var sjuk.



å som svar; precis, jag å malin har gått igenom hur mkt som helst så jag är helt övertygad om att vi kommer sitta på ålderdomshemmet tillsammans :)



kram kram!

2010-04-11 @ 23:49:27
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0