hemma från veterinären

usch jag är sjuk... legat i sängen hela dagen sedan jag kom hem från vet. just nu orkar inte min kropp göra så mycket. vill ej vara sjuk imorn på självaste valborg! åskan som kom för några timmar sen gjorde mig mycket glad iaf :)

hur gick det hos veterinären då
jo, det beror hur man tolkar det. inga nya problem hittades på pepsi utan det är det gamla vanliga, lite stela höfter sådär och detsamma med hennes tassar. Vet. har nu inte så mycket mer att ge förslag på vad jag ska göra utan det är besök till sjukgymnasten som gäller. Hon gav förslag på olika förebyggande saker jag kunde göra för att "bromsa" artrosen. Det är framförallt att simma med henne och massage!

det värsta med hela besöket som jag nu faktiskt förtränger är att hon sa det jag abolut inte inte inte ville höra -"Och fungerar inte detta så får du bestämma hur du ska göra med henne".
jag tänkte shit nej det där hörde jag inte. mina ögon fylldes med tårar och jag låtsades som att jag inte hörde det hon sa. Självklart kan jag inte blunda helt för det här, det är pepsis välmående vi pratar om och jag gör allt för att hon ska må bra. fungerar inte det så finns inget annat alternativ... hon ska inte behöva lida

nu förstår jag hur mycket styrka det krävs för sånt här, att ta svåra beslut vad gäller ens bästa vän. vissa tycker att det är en självklarhet men Pepsi är en del av mig. det kanske låter konstigt men hon är en stor stor del av mitt liv och jag vet inte vad jag ska göra utan henne vid min sida.


nu är jag för trött. imorn är det valborg och mösspåtagning på skolan (vad gör man då?)
hoppas att ni alla får en pang valborg! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra ännu, kanske blir något riktigt impulsivt! :)

Danni <3 Pepsi

Kommentarer
Postat av: mLi

Uscha gud va tråkigt de är att läsa om Pepsi! Har du sökt på det jag skrev förut??!.

Strandnypon pulver, nyponpulver, att ge de tsm med aktiv hund tabletter sägs vara mkt bra. Zebban fick hem sitt pulver igår! redog.se säljer pulver för bra priser! Kolla!



Tror du och jag har det väääldigt lika med Zeb och Pepsi. de ligger väldigt lika med sina artroser.



Kram!

2010-05-01 @ 22:59:46
URL: http://rackarunge.se
Postat av: Heidi

Hej Daniella!



Var länge sen jag tittade in här.



Jag vill bara skicka en massa tankar, och kramar till er, för jag vet precis vad ni går igenom. Tårfyllda veterinärbesök, medicinering som inte fungerar, och en hund som inte mår bra...det är inte kul att uppleva.



Jag hoppas du har någon nära dig som du kan prata med när det känns tungt.



Kram på er!!

2010-05-09 @ 15:26:00
URL: http://heeeidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0