verkligehet....?

hejsan hoppsan

jobbet gick fint idag, en väldigt seg dag dock. Folket var lixom inte med denna söndag kändes det som, inte mycket folk alls i buktiken. Första dagen på en helg som jag får OB iaf och oj vad härligt det kändes att få tjäna extra mycket denna dag än vad jag lixom gjort förut. Jo för jag har jobbat massor av helger utan at ens få det minsta mer betalt.. helt ärligt så förstår jag inte hur dem får den där affären att gå ihop ibland. Men jag jobbar kvar för att det är det enda jobb jag har och med tanke på dagens extrema samhälle vad gäller jobb så är jag nöjd med det jag har.

Är väldigt sugen på att åka skridskor... tror jag ska slänga iväg ett sms till ett par och åka ut någonstans en förmiddag. Nackareservatet var väldigt mysigt förra året.

Till något helt annat
Har du någon gång fått känslan av att man lever i en dröm? När det känns som att man inte ser verkligheten på riktigt utan man lever i en annan värld. Och man bryr sig inte, för man vill leva där! Man lever i den värld man alltid velat leva i och allt känns så jäkla bra. Man förlitar sig helt blint på den och bara njuter. Men till slut när du vaknar ur drömmen, som man gör med alla andra drömmar.. för det är ju bara en dröm, så inser man att verkligheten är någon annan. Man har gått runt i cirklar i en blind värld. Man har blivit lurad, av sig själv? Av denna stora längtan efter något nytt? av Vad? Sedan står man där och har ingen aning om hur man ska ta sig tillbaka till verkligheten. För man vet inte vilket väg man har gått.

Jag kanske bara pratar strunt men precis såhär känner jag faktiskt ibland. Frågan är ju då, vilken utav dessa är min verklighet? Kan jag få välja? Eller vore det kanske bara dumt... Vad är verkligheten egentligen? Det här är väl ändå livet där vi får välja helt själva hur vi ska leva våra liv, eller?

Prat o Prat
jag kanske bara är trött

hejhej
(inga bilder, förlåt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0