vinter på is

idag har vi åkt skridskor i hellasgården, sjön vid nackareservatet. Gänget bestod utav mig och pepsi, mimmi och benjy, karro och king och nathalie med leo och deppe.

jag tror aldrig att jag kännt en sån stark kyla förut. så fort man tog ut handen ur vanten kände man direkt hur kylan lixom trängde sig in. fick senare svar på varför, -17 grader! Men trotts det så tog vi oss runt 3 varv på isen med hundarna dragandes framför. Pepsi var super duktig på att dra och vi fick upp ett antal höga farter under varven, härligt! När Benjy, mimmis hund, som är en seberian husky (daghund) fick upp farten följde vi alla efter och det vart fart på hela gänget. Lite dåligt med plogning på isen, jag föll en gång pladask på magen men bra för hundarnas tassar och ben.

Pantade flaskor idag som legat här hemma länge, fick 100 kr för besväret. Såg ut som en riktig luffare med alla mina tjocka kläder och säckar haha. Men härligt med lite extra pengar. Att panta flaskor lönar sig.

Lite bilder från dagen tagna av Mimmi


-akta mimmi, du står ju i vägen!!




Fullt öööööös!


Mimmi och Benjy


King!


Gris

Nu - lite packning inför resan på fredag
Sen - film och filt

hejhej




Kommentarer
Postat av: Mimmi

hihi gillar att du skriver att benjy är en siberian husky (som om han vore renrasig) :D



vi får göra detta nästa vecka oxå!

2010-01-05 @ 19:02:35
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/
Postat av: Nattie

Tack för en jätte mysig tur på isen! Hoppas du får en skojig resa till London ;) Kram

2010-01-05 @ 22:35:53
URL: http://cavaliertok.wordpress.com
Postat av: Mimmi

hihi nu ser jag att du har skrivit att benjy är en daghund ;) hihi aj lajk it!



jag hoppas du kommer iväg till england nu! ta hand om dig kram

2010-01-06 @ 22:24:47
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0