hundar hundar hundar

nyss vart förbi jobbet en sväng för att lämna och hämta saker ur skåpet. som sagt i tidigare inlägg så har jag nu slutat jobba på matrix i jordbro. om mindre än en vecka börjar jag jobba på djurmagazinet i tyresö, jag är så spänd!! ska bli jätte kul! måste dock läsa på massa från anteckningar från sällskapsdjurskursen i skolan känner jag. Känns så skönt att verkligen få utnyttja sina kunskaper i sitt arbete!

imorse fick jag ett mail från Ewa-maria som har zathungens kennel, den som jag egentligen skulle köpa valp ifrån i våras, och hon sa att det planeras valpar i nov/dec mellan hennes hane algot och en grymt bra tik i norge. Valparna skulle då vara leveransklara någon gång tidigt nästa år och det känner jag skulle vara utmärkt! visst det är ett tag kvar men då får man rikligt med tid för planering och sparande av pengar! Jag sa att jag var intresserad och skulle få nr och mail till kenneln i norge. man vill ju läsa på mer om tiken i norge och hur uppfödarens tanke med avel är. spännande! min dröm om kelpievalp kommer finnas kvar tills jag får en, så är det bara.

jag har även kollat runt lite på blocket efter omplaceringshundar i bra skick, unghundar och lite äldre hundar som träningskompis! Mailade några få som jag tyckte var seriösa, hoppas jag får något svar. Har alltid vart mycket skeptisk till att köpa hund från blocket men jag tänkte att jag ändå kanske skulle ge min tanke en chans att ändras. hundar är ju ändå alltid hundar och det värsta som kan hända är att man säger nej, jag skulle aldrig bara ta en hund sådär från blocket utan att ha träffat den ett antal gånger osv.

ännu en sak som hände imorse var att jag slog en signal till hundstallet! Jo jag vill ha en hund nu, orkar inte med att inte få träna och utnyttja mitt enorma hundintresse!! Jag ska dit på besök och skriva i en intresseanmälan på torsdag, vart intresserad av en hund där som verkade vara en sån jag skulle kunna tänka mig att skaffa. ska bli spännande att åka dit och se vad dem erbjuder mig.

jag hoppas verkligen att jag tänker rätt nu... att jag skaffar mig en ung-medelålders hund nu som jag kan träna och ev tävla med och senare nästa år kommer en liten kelpievalp.

Pepsi ska till sjukgymnasten idag på haninge hundhälsa.. jag är jätte nervös över vad hon kommer att säga. jag hoppas iaf att jag får svar på mycket.

Önska oss lycka till...*pust* Återkommer senare idag eller imorn med rapport om hur det gick.


Elias - världens sötaste lilla lillebror, är han inte?
det som är ju kul är att han inte alls är lik sin mor angelica som han på bilden sitter i knät hos. Hon är mörk (inte så mörk som på bilden dock..) med svart hår och mörka ögon men Elias han gick efter pappa och fick blont hår med blåa ögon och ljus hud. Är det inte lite kul hur det kan bli så? :)

O L J A N

Kommentarer
Postat av: Anonym

tjoo, ska bli skitkul med resan! =)



Kul att du vill skaffa en till hund Danni, men måste ändå fråga dig lite hur du hade tänkt med att ha två nya hundar inom en snar framtid? Jag köpte benjy på blocket och det är ju svårt med omplaceringar, inte alltid en enkel match.

Jag tkr nästan du ska skippa en omplaceringshund och vänta på kelpievalpen. Annars har du ju tre hundar samtidigt sen? Eller? Jag kanske inte riktigt hajade.



kram kram

2010-06-09 @ 00:13:16
Postat av: Mimmí

å det var jag som skrev det där ^^

2010-06-09 @ 00:13:28
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/
Postat av: mLi

Hallå bruden!



Kul att se dig på Hundhälsa, hur gick det? Vad sa sjukgymnasten om Pepsi? Berätta allt!!!



spännande med kelpievalp igen, hoppas verkligen att du gillar tiken och hanen samt uppfödaren i norge. Vore ju kalas om du fick en! :D



KRAM!

2010-06-09 @ 10:45:37
URL: http://rackarunge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0