klättring!!

klättringen idag var GRYM! nog det bästa jag vart med om på länge, TUUUUUUSEN tack Tina för den bästa presenten! vilken upplevelse vi fick! :)

det var riktigt läskigt att komma så högt upp, det högsta vi klättrade var 13 meter och oj det är högt när man står där uppe! många gånger vart jag väldigt rädd och frustrerad, visst litade man på säkerhetslinan men man tänkte inte så mycket på den när man väl vart rädd. målet var lixom att komma upp och jag tänkte inte släppa taget. Väldigt jobbigt kunde det också bli när man ska bära hela sin kroppstyngd (och rumpan väger mycket vill jag säga!), hålla fast i dessa, ibland väldigt svåra, stenarna på väggen som kunde ses och kännas så olika. Man fick lixom olika grepp på olika stenar. det är riktigt tungt att klättra, svårare än man tror.

vi fick testa på olika nivåer av klättring också, glesare mellan stenarna och så skulle vi bara följa en viss färg av stenar. DET var grymt svårt!

så många paraleller man kan dra från klättring till livet tycker jag. Man ska ju lixom klättra högst upp och det är målet med klättringen, vägen dit är svår men vill du och tar risker och chansningar så klarar du det!
Det var en sån otroligt häftig känsla när man kom längst upp efter en svår vägg, man hade klarat det!

lite bilder (roligt nog så tog jag bara bilder på tina med min kamera och hon bilder på mig med sin, så här kommer mest tina):









#Pepsi svarar fortfarande inge bra på smärtisen och tid är nu inbokad till sjukgymnasten nästa vecka tisdag! Hoppas på ett bra besök.

#Hann aldrig ringa till hoffeuppfödaren idag som sökte fodervärd, vet inte om jag kan längre då jag fick mitt schema idag för jobbet på djurmagazinet. jag ska verkligen jobba heeeeeeela sommaren... hur ska det fungera? (orkar fan inte med det här, jag vill ha en träningskompis! *abstinens*)


O L J A N


Kommentarer
Postat av: Mimmí

klättring är sjukt roligt! =) Jag vill ta grön kort så kan vi klättra tillsammans.



Kul med fodervärd. Jag förstår din abstinens, kan du inte ta lite halv ledigt eller? Är du aldrig ledig eller? kram!

2010-06-02 @ 01:49:55
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/
Postat av: Anna

Kan du inte ha hoffen med på djuraffären ?

2010-06-02 @ 08:10:51
Postat av: till anna

dem var inte så jätte förtjusta i det, verkade mest som om man fick ha dem där i nödfall. och hur ska det gå med en valp där bak i personalrummet som jag kanske inte kan vara hos så mycket om jag jobbar ute i butiken...

2010-06-02 @ 09:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0