Elsa



Elsa mår inte bra, det började med hennes knäppa utbrott hon fick för ett par månader sen. Vet sa att det inte fanns något att göra så vi levde vidare. Hon åt bra och drack duktigt, inget fel så sätt förutom hennes anfall som kom lite då och då. Såg ut ungefär som epelepsi.
Dumt nog brukar jag inte ta upp mina möss sådär jätte ofta för att mysa med dem som jag ofta gjorde förr. Jag har nu på senare dar sett att Elsa inte alls mår bra. Hennes rygg är helt böjd (tänk er quasimodo..). hennes ögon har även börjat rinna mycket och näsan är kletig (lunginflammation?).

jag har iaf nu bestämt mig, vi åker in idag och låter henne få somna in. jag skulle ha tagit in henne för länge sen men det kom för fort allt. Jag hann lixom inte tänka. Och vad ska man nu göra med denna lilla lilla mus. Vad kan man nu göra annat än att bara ta bort allt och låta henne få somna in.

Elsy (den andra musen) mår å andra sidan toppen. Hon lever på jätte glad och frisk. Hon måste ha en kamrat dock. Och jag vill inte köpa en till från djuraffären... har kollat blocket och andra hemsidor men hittar inte någon som vill sälja en hona. Får återkomma om detta när jag vet hur jag gör.

Vila i frid lilla Elsa, nu ska du få må bäst<3


Kommentarer
Postat av: Mimmí

vad tråkigt, beklagar. Aldrig lätt att ta bort ett husdjur :( :(



Vill gärna se en bild på Enja också. Problemet med möss/råttor att det är en never ending stry. Ena dör, man skaffar en ny and so on. Så till slut fick min fetto-Koda leva ensam dom sista månaderna innan hon dog för jag ville inte skaffa fler möss sen. Men svårt det där.



Coolt med luggen, roligt med förändring :)



Å lycka ska man ha lite mer i livet! =) Finns mkt å vara lycklig över, men förstår hur du menar. Kram

2010-03-24 @ 15:32:21
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0