heart

En vecka har snart gått sedan vi var hos sjukgymnasten Charlotte på Haninge Hundhälsa. jag har masserat och stretchat henne varenda dag efter det, känner mig duktig som faktiskt tagit tag i det varje dag och verkligen börjat prioritera! Även om det handlar om bara 20/30 min av dagen så är det knasigt att få ihop det, jag är en stressad person och har allt i oordning i skallen. Nu när jag jobbar e de ännu värre.

denna lilla söta snart gamla tös har även börjat gå upp i vikt, närmare 2 kg har hon snart gått upp... vilket är det absolut sista som är bra för henne just nu. eftersom att hon inte alls rör på sig lika mycket på sig nu så blir det väl så. Minskning av maten är det jag kan göra nu känner jag, frågan e om jag inte ska ta å byta till ett veterinärfoder... j/d eller vad det heter. (fast fatta å bära den fram och tillbaka för hand från kolartorp hem...).

Pepsi ska tillbaka till Charlotte på torsdag för ytterligare en bahandling, jag förväntar mig inte ett skit. varför skulle detta förändra något när INGET annat har gjort det... lite så känner jag just nu.

Men hon lever fortfarande med och är glad tjejen. Hon kommer att säga till när hon inte orkar mer och jag som känt henne i alla dessa 7 år kommer märka, det ska inte gå så långt att hon bara lider... det hoppas jag också att ni förstår att jag inte kommer att göra. den dagen jag kommer få ta det svåra beslutet, kommer vara den jobbigaste dagen i mitt liv. fan, vill ej tänka på det


min pepsi



Kommentarer
Postat av: Mimmmmí

aww fina Pepsan! Vi alla vet att du inte kommer få låta henne lida. Jag tycker du är så duktig som provar allt.



på hoppteknikkursen i helgen berättade instruktören att när hennes hund skadade sig och skulle göra rehab så blev hon för överansträngd av träningsprogrammet (bland annat simning) så det bröt ned hunden istället.



sen fick hon tips att hon skulle låta hunden skritta (gå långsamt) i högt gräs, så hunden måste lyfta på alla tassar å gå i långsam takt. Det hjälpte hunden att bygga muskler. Så vi fick göra skrittövningar i helgen.



Kanske något du kan prova? kram!

2010-10-14 @ 00:24:45
URL: http://larsdotter.blogg.se/
Postat av: Tina

Du är stark, Pepsi ska vara glad som har dig som matte danni..

jag håller alla mina tummar att det funkar med sjukgymnasten!!



Tänker på er <3

2010-10-15 @ 04:05:01
URL: http://bortabraa.wordpress.com
Postat av: mLi

Vad för behandling ger Charlotte? nyfiken :)

Hoppas de hjälper... Läste du om mitt tips om Stefan Rosén? Som sagt så håller vi på med det och vi har ett motions och massage program en månad, för att han skall bygga muskler igen i benen. Vi sitter ju faktiskt i samma båt, du och jag med våra älsklingar. Kram kram

2010-10-15 @ 10:11:38
URL: http://rackarunge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0