Lurad

Fick svar på en lägenhet jag sökte, verkade bra. Hon hade flyttat till england (hennes hemland, för jobbet) och hade nyckeln till lägenheten med sig. Hon talade om att hon kontaktat ett företag som heter UPS som skulle hantera överföringen av pengar och nyckeln samt visningen av lägenheten. Jag hade gjort klart för henne att jag inte tänkte betala något förän jag tittat på lägenheten och bestämt ifall de va något för oss (tanken va att jag skulle flytta ihop med min vän sofia). till slut skickade hon bilder på lägenheten och sa att nu hade jag 2 dagar på mig att bestämma mig, sen skulle pengarna in till henne och sen skulle jag få nyckeln. Bullshit tänkte jag och kontaktade detta företag för att se ifall det hon sa verkloigen stämde, väl på tråden med dem berättade dem om att dem fått samma fall av flera. precis samma fall som mig.

"Hon" försökte alltså lura oss på pengar... förstå om jag hade betalat! är så jävla glad att jag inte gjorde det. känner mig skrämd och aningen skärrad av situationen. att man skulle kunna lita på folk sådär? det hon skrev till mig såg ju skit bra ut, visst.. lägehneten lät och såg ju för bra ut för att vara sant.. men endå! Det kanske skulle hända mig lixom! De klart man hoppas...

Nää.. så nu e vi både glada och ledsna.. mest ledsna för att vi nu inte ska flytta, vi som hade hoppats på det.
Så dum va ja inte iaf.
Tänk på de här, va noga med allt när ni flyttar. Dem finns överallt, dem idijoterna.


Bo kvar i Brandbergen helt enkelt...

O L J A N


Kommentarer
Postat av: Mimmi, Benjy & Urax

jävligt trist alltså :/ himla otur.



tur att du inte hann betala nått iaf!

2010-09-24 @ 11:48:03
URL: http://larsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0