Provsvar!

vår veterinär från kolartorp ringde upp precis och provsvaren hade kommit.

inga antikroppar mot borelia men det fanns ett fåtal mot anaplastma (tror att de hette så...). Alltså, att det finns antikroppar mot det i hennes kropp tyder på att pepsi har stött på smittan någon gång och att hennes kropp har motarbetat det (därför bildas det antikroppar). Man kan inte se ifall smittan finns kvar i henne utan det enda man kan se är som sagt att hon har stött på smittan, sen kan hon ha behandlat den själv.

Behandling blir det iaf, antibiotika, och detta sa veterinären kunde minska hennes hälta också men jag tvivlar starkt. Att det skulle vara denna smitta som får henne att halta tror jag inte. Det är artrosen, inget fungerar för att dämpa eller ta bort så vi får se hur länge hon orkar helt enkelt.

Skulle vilja räkna någon gång hur mycket pengar jag lagt ut på allt som inte har hjälpt... eller vill jag det?


Kommentarer
Postat av: mimmi

tack så mycket danni! =)=)



stackars Pepsi, men det känns som om någon måste ju veta vad det är för fel på henne :/ ska du prova antibiotikan nu?

2010-09-17 @ 12:35:42
Postat av: Siri

Antikroppar mot anaplasma/erlichia måste det vara. Det är också en fästingsjukdom och det var den Gibson hade förut.

Det kan leda till stelhet och hälta så det är inte omöjligt att det faktiskt är det som gör att hon haltar, och har hon artos i kombination med det kan det säkert förvärra varandra! hoppas iaf hon blir bättre nu :)

2010-09-17 @ 15:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0