Royal Canin kurs



På mitt rätt så nya jobb på djurmagazinet i Tyresö har jag fått lära mig en hel del om foder och självklart annat. Men det är just läran om foder som har intresserat mig mest.

Det är svårt det här med foder till våra djur, Royal Canin, Hills och Eukanuba e väl dem som är bäst på marknaden. Alltså som BRA hundfoder. Jag har äntligen fått faktan i handen på hur stora skillnader det kan vara mellan hundfoder som ligger ute på ICAs hyllor och de som jag nämnt ovan. Till och med Euroshopper har hundfoder (!!!????!!!!!????), vill inte ens tänka tanken vad som ligger malade i deras foderkulor.

Det är så ofantligt viktigt att våra hundar och katter får ett bra foder, vi har ett ansvar som djurägare och det är att ta hand om våra djur! Välmående börjar inuti kroppen, bra foder ger hälsa och det kostar. Men det är jua lltid så att man får vad man betalar.

Orkar inte ta upp allt dem pratade om men det var ffa valpar. En riktigt lärorik och kul kurs iaf, goda mackor! :) Lite kul: en tjej i 30/40 års åldern, som säkert hade flera års erfarenhet inom djurbranchen, konstaterade att hundar var köttätare... oj*

Nya produkter och nya utseenden kommer iaf ut i oktober! Mycket förbättrnigar som kommer underlätta arbetet i butiken. (Gjorde jag en himlans massa reklam för RC nu??)

Imorn är det veterinärdags igen för Pepsi, fästingprover!

O L J A N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0