val 2010

Snart är det val och det är första gången jag får rösta. Tycker alla som får verkligen ska göra det, det handlar om dig och oss andra, hur du vill att samhället ska fungera!

Det är alltid så spännt när jag börjar prata om valet med andra, vissa kan bli förbannade över hur man resonerar. Jag tänkte inte påbörja något sådant här nu och ärligt talat så vet jag inte vart jag står.

En sak är riktigt säkert och det är att min röst aldrig kommer hamna på SD. Att folk idag gör det fattar jag mig inte på. "Ni tror bara att det handlar om att SD e rasister, men dem vill faktiskt bara minska invandingen för oss svenskars bästa, vi kan inte ta hand om alla". Aa jo visst, har du tänkt på att hitler också började smått? Nazister... Få in dem i landet och ta hand om dem som vilken annan människa som helst, vafan e de här.

Jag tänker rösta och jag ska komma fram till vilka, det ska bli som jag vill och inte som någon annan vill. Man kan påverkas så mycket av andra, kanske därför de e så bra att inte prata så mycket om det.

O L J A N




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0